Ridhusträning

I kväll har jag och Gizmo varit på våran första ridhusträning, längar redan till nästa Lördag :) Det kommer var 11 ridhusträningar, räcker ända in  april! wiiiiiiii :)

Det är så skönt att kunna få vara inomhus så här på vintern. När jag vaknade "i morse" så visade termometern -29 men så här på kvällen är det bara -17 men då blåser det istället. Vi är 15 stycken som är anmälda till ridhusträningen men vi var inte alla ikväll. Tror vi var 8 stycken...SKIT KUL tyckte Gizmo som var lite små galen:)

Har tränat på fria följet och fjärren sen körde jag någon inkallning oxå. Har gått ganska bra. Men på fria följet så hamnar han alldeles för långt fram, så vi har lite att jobba på där eller gansk mkt igentligen. Men överlag så är jag nöjd. Han blev trött ganska snabbt oxå då han går så upp i varv när det är andra hundar där oxå.

Jag avslutad med en platsliggning. La han och gick i väg med Saffran och lekte lite med henne och han låg så snällt kvar så det känns jävligt bra:) 

Det blir till att ställa ut han i jokkmokk 12 feberuari då mamma ville ställa Saffran. Sen har jag tänkt tävla med han 20 Mars i Piteå men om jag startar ettan elelr tvån har jag inte bestämt ännu men det är en stund kvar så jag hinner grubbla...:) 

Kommentarer
Postat av: Maja och Link

Ja visst är det skönt att få komma in från alla snö på vintern. vi kör lydnad på torsdagar och agility på lördagar i ridhus, toppen!



Vad kul med både utställnin och lydnad! Hoppas det går bra hur Ni än gör!



Har du fått mail om Kullkampen förresten? Vore suuuper kul om Ni kunde komma!! Åker du tåg finns det flera som du kan åka med från Stockholm om du vill.

2011-01-21 @ 13:54:50
URL: http://greatwarrior.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna Tijah Älva Pippi

JA!!! Det vore underbart att få träffa honom!

2011-01-25 @ 00:17:55
URL: http://www.sugarwinds.se
Postat av: Marie L

Det vore jättekul om ni kunde vara med!

2011-01-26 @ 00:41:45
URL: http://www.123minsida/Minos
Postat av: Mikaela & Thing

Ja vad roligt det vore om ni kommer ner till Kullkampen! Alla i kull 1 måste ju bara närvara! :)

2011-01-26 @ 10:46:59
URL: http://flox.webgain.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0