Fredag den 13:e!!

Har varit en mkt bra dag! :) För nu har jag och Gizmo äntligen tagit oss i kragen och debuterat i lydnads 1..och de gick väl så där, de gick bode bättre och sämre än förväntat. Det var "fel" moment som gick bra och "rätt" som gick fel men så kan de gå :)

Jag är ändå väldigt nöjd med dagen, Det var jätte kul att få vara ute på tävlingsplan igen och sen kom ju Linda och Peter upp och tävlade så jag slapp vara själv :) och väldigt bra väder vilket inte  var helt fel de heller..:P

Platsliggningen: 10
Tandvisningen: 10
Linförigheten: 6  pos, vid sväng
Läggande: 10
Inkallningen: 6   lägger sej före, avslut
Ställandet: 6    dk hand förare, pos, avslut
Apportering: 0  tar ej föremålet
Hoppet: 8   avslut
Helhetsintryck: 7

Platsen är jag väldigt nöjd med få jag inte har gjort en riktig fören precis innan tävlingen. Sen var vi tvungen att lägga om för ar tävlingsledaren gjorde fel, hon sa aldrig åt oss att lägga hundarna. Så de blev lite tokigt. Men vi tog 10:or på båda :) Linförigheten så var han på en helt annan planet än jag, för han var så glad att alla människor och hundar hade samlats där för hans skull :) På inkallningen så la han sej ner när jag lämnade honom och när jag kallade in honom tyckte han att han skulle sitt på fel sida om mej och åt fel håll och inkallningen var ett moment som jag trodde skulle gå bra men tji fick jag. Ställandet har jag inte lärt in klart så de var jag säker på att vi skulle floppa helt på men han stanna så fint men när jag är på väg tillbaka så sätter han sej.

Så det jag behöver träna mest på är miljöträning för de hade kunnat gå så mkt bättre om jag hade haft nån form av kontroll på min hund :)

Men i September har vi en ny chans och då ska vi bannemej ha ett första pris!!

Film kommer  så alla som vill kan se på våran cirkus :D Men de blir efter helgen när jag är ledig,
Nu ska jag åtrgå till mitt arbete, Tack och hej!!:)




Kommentarer
Postat av: milla

Men vad roligt! Å grattis!!

2010-08-14 @ 13:13:50
Postat av: Mysla

Oh! Ser fram emot film! :) Grattis till ett fint resultat såhär på debuten :)

2010-08-15 @ 12:47:13
Postat av: Sanna Tijah Älva Pippi

Grattis till er lydnadsdebut! Kommer säkert gå vägen nästa gång nu när ni har varit ute och känt er för lite grann. Vi ser också fram emot film!

2010-08-15 @ 22:28:35
URL: http://www.sugarwinds.se
Postat av: Marie L

Kul att debuten gick bra:-), håller tummar/tassar för förstapriset inför nästa tävling!

2010-08-16 @ 20:22:18
URL: http://www.123minsida.se/minos
Postat av: Janet

Så roligt att det gick bra för er!

Jätte kul!Ni är så duktiga. Kramar

2010-08-16 @ 20:51:35
Postat av: Maja, Link och Achilles

Ska bli kul att se filmen!

Skönt att platsen gick bra! Nästa gång tar ni hem ett 1:a pris!

2010-08-16 @ 22:22:28
URL: http://greatwarrior.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna Tijah Älva Pippi

Men Mia, vad hände med filmen?

2010-09-01 @ 19:21:19
URL: http://www.sugarwinds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0