Kurstillfälle 1

Nu har nybörjarkursen i agility dragit i gång, och så är efter första kvällen så känner jag mej riktigt nöjd. Fick träna på ett och två hopphinder. Fick köra inkallning på hindret, skicka honom på hindret och springa brevid när han hoppa hindret. Och det gick ju bra inga problem alls (kändes lite väl enkelt ) men våran kursledare tyckte att de gick så pass bra för alla så hon skulle höja ribban till nästa gång (torsdag).
Fick även prova på tunneln både kort och lång. Det gick oxå bra, dock lite svårigheter när jag skulle skicka in han från min högra sida. Men det är ju inte så konstigt när vi i stort sett bara har tränat lydnad så han är ju en aningen hjärntvättat på min vänstra sida...

Så det fick vi i hemläxa, att träna på att ha han på min högra sida. Så nu laddar vi inför nästa pass med stor spänning skulle bla börja med slalom :)

Mitt "lilla hemliga" mål med denna kurs är att vi ska kunna ta oss igenom en bana så pass så att jag vågra anmäla till inoff tävlingen klubben ska den 28-29 Maj. Men vi får va det blir av det :)

Kommentarer
Postat av: Marie Larsson

lycka till på helgens tävlingar:-)

2011-05-24 @ 00:14:50
URL: http://www.123minsida.se/Minos
Postat av: Maja och Link

Hur har det gått i helgen?

Blir det någon inoff. agility nu då?

2011-05-26 @ 15:18:02
URL: http://greatwarrior.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0